Корисне. Каким может быть полезным компьютерный стол если Вы используете стацыонарный ПК. Но даже если в работе преобладает использование ноутбук, дле него есть малогабаритные столики.
Експозиція визначає кількість світла, що потрапляє на матрицю фотокамери. При недостатньому освітленны неправильно виставлене значення експозиції приведе до того, що кадри будуть недовитриманими. Регулювати експозицію в більшості фотокамер можна кнопкою «+/-» на корпусі або в меню. Рівень витримки вимірюється параметрами EV (скорочено від exposure value - експозиційне число). Зміна величини EV на одну одиницю відповідає зміні експозиції в два рази. Наприклад, у похмуру погоду і при недостатньому освітленні достатньо змінити експозицію на +1 / 3 або +2 / 3. Результати ваших дій можна в реальному часі спостерігати на екрані видошукача. Підвищення значення світочутливості, вимірюваної в одиницях ISO, часто допомагає компенсувати недолік освітленості. Цей показник характеризує чутливість матриці до світла. У похмуру погоду і в приміщенні рекомендують встановлювати 200-400 одиниць ISO. Більш високі значення застосовуються лише в специфічних випадках, оскільки призводять до підвищення рівня шуму на знімках. У сучасних камерах застосовуються системи зменшення шумів, які, як заявляють виробники, дозволяють експериментувати з високими значеннями ISO. Але зазвичай в цьому немає необхідності. Правильно встановлені значення експозиції, витримки та ISO надають можливість отримати рівномірно освітлений і чіткий кадр, але правильну передачу кольору не гарантують. За це відповідає баланс білого. Основне завдання цієї опції - контроль правильної передачі кольору при несприятливих умовах освітлення. Фотокамера визначає кольору, приймаючи як еталон білий. Але в складних світлових умовах електроніка часто не здатна зробити це самостійно, тому потрібна ручна настройка. Найпростіший спосіб - використовувати білий аркуш паперу. Просто помістіть його на невеликій відстані від об'єктива фотокамери і, вибравши в меню «ручний баланс білого», натисніть на спуск. Прийнявши його як еталон в даних умовах, електроніка правильно визначить всі інші кольори. Всі зазначені налаштування застосовуються в умовах зйомки без спалаху. Саме так можна отримати найбільш реалістичні зображення. Окремі сцени, коли зовсім протипоказано знімати зі спалахом. Наприклад, нічні пейзажі. При такій зйомці спалах освітить тільки передній план, у той час як задній залишиться неприродно темним. Але бувають ситуації, коли без спалаху не обійтися. Наприклад, при зйомці нічного портрета. У більшості камер навіть передбачений режим «нічний портрет», який передбачає включення спалаху із зменшенням ефекту червоних очей у поєднанні з довгою витримкою, за рахунок якої буде добре опрацьований задній план. Цей режим можна використовувати і в похмуру погоду - система сама визначить необхідну потужність спрацьовування спалаху для конкретних умов. Основна проблема зйомки зі спалахом - неправильна передача колірних відтінків. Предмети, освітлені спалахом, набувають неприродний світло-блакитний відтінок, а на обличчях з'являються небажані відблиски. Тому професійні фотографи надягають поверх спалаху жовтуватий фільтр, який робить світло більш природним. Вбудованим спалахом оснащуються всі фотокамери, а зовнішні спалахи найчастіше купують професійні фотографи - буває необхідно висвітлити кадр збоку або під потрібним кутом або ж домогтися більш сильного освітлення (маленький вбудований спалах не здатний рівномірно освітити всю кімнату). Для початківців фотографів така покупка навряд чи буде виправданою, адже, як правило, буває досить вбудованого спалаху.
|