Відома сентенція «фотографує не камера - фотографує фотограф» безперечна в тому сенсі, що фотоапарат - інструмент. І як будь-який інструмент, фотоапарат і об'єктиви до нього підбираються для вирішення конкретних завдань. Проте завдання рідко бувають досить конкретні, щоб можна було дотримуватися в їх вирішенні якихось суворих рекомендацій.
Яскравий приклад - весілля. Кожен добре уявляє, що це таке, але кожен же опише і масу варіацій цього заходу. Фотограф
повинен бути готовий до будь-яких умов зйомки, тому для якісної
весільної фотографії одного об'єктива буде достатньо, мабуть, тільки в
дуже виняткових випадках. Наприклад, коли фотографується тільки урочиста церемонія в РАГСі.
В основному ж краще мати при собі арсенал з декількох об'єктивів. Пояснюється це тим, що весільна фотозйомка звичайно включає в себе портрет, репортаж і зйомки в приміщенні. Для портрета, зрозуміло, краще всього мати об'єктив з фіксованою фокусною відстанню в межах від 50-ти мм. до 105-135-ти мм. (Що вибрати конкретно - справа смаку фотографа). Для репортажу зручний зум, що охоплює нормальні фокусні відстані від 30-35-ти мм. до «легкого» теледіапазона 90-105 мм. (Фотограф - одна з центральних фігур на весіллі і «стріляти» сильно видали доведеться навряд чи). Про зйомки в приміщенні (зазвичай все того ж весільного репортажу) варто подумати окремо, тому що приміщення бувають різні, у тому числі дуже тісні. Особливо це відноситься до квартир і сходових прольотах, де розгортаються події викупу. Щоб
помістити в кадр все дійство, потрібно вже ширококутний об'єктив,
скажімо, зум з діапазоном фокусних відстаней від 18-24-х мм. до 35-50-ти мм.
Втім, конкретний набір оптики, як уже було сказано, справа смаку і - не в останню чергу - манери зйомки. Хтось зупиниться на 3-4 фікс, щоб, оперативно їх змінюючи, зняти всі сюжети максимально якісно. Хтось,
навпаки, віддасть перевагу один універсальний зум для репортажу в
цілому і 1-2 фікса для окремих випадків - наприклад, зйомок портретів та
/ або сходових клітин.
Сказане вище стосується до основного об'єму робіт по фотографуванню весілля. Однак
фотограф і його праця нерідко запам'ятовуються не стільки технічною
якістю всієї маси знімків (людина далека від фотографії не завжди
здатний і оцінити це по-справжньому), скільки оригінальністю, ефектністю
окремих кадрів. Тому
багато весільних фотографів беруть із собою надширококутним (аж до
«риб'ячого ока») або tilt-shift об'єктиви - «похуліганити». Деякі озброюються також телевика (з фокусною відстанню до 200-300 мм.) - Для «підглядання» за гостями під час застілля.
Джерело